Stormossen upprätthåller kundregister för att möjliggöra utövandet av den del av den lagstadgade avfallsservicen, som omfattar samtliga fastigheter på Stormossens verksamhetsområde. Kundregister upprätthålls för produktion och förverkligande av tjänster till kunder, för registrering av mottaget avfall och försäljning av produkter, fakturering av tjänster, erhållande av betalningar, ev. indrivning av betalningar från kunder samt för sändning av information till kunder. Uppgifterna i kundregistren används också för statistiska ändamål t.ex. för att beskriva verksamhetens omfattning eller antalet kunder, och för utveckling av avfallsservicen.
Enskilda personer kan inte identifieras utifrån statistikuppgifterna. Syftet med hanteringen av registret är förverkligandet av registerhållarens och kundens rättigheter och skyldigheter.
Stormossens personregister kan innehålla t.ex. följande uppgifter: personnamn (fastighetens innehavare), adress, postnummer, postanstalt, land, permanent byggnadsbeteckning, fastighetens namn, fastighetens/bostadens användningsändamål, antalet boende, antal bostäder, ev. fritidsbostadens adress och faktureringsadress, e-fakturauppgifter, fakturor, kontaktlogg.
Data lagras och hanteras konfidentiellt.