Kundtjänst under sommaren
Visste du att du oavsett årstid och klockslag enkelt kan utföra dina avfallshanteringsärenden elektroniskt via Stormossens och Vasaregionens avfallsnämnds gemensamma e-tjänst?
Via e-tjänsten kan du t.ex. beställa avfallskärl för bio- och förpackningsavfall, kontrollera och justera tömningsintervall, göra komposteringsanmälan, kontrollera fakturor och förfallodatum m.m.. Du behöver kundnummer och fakturanummer, som finns på Stormossens faktura, för att logga in i e-tjänsten för första gången. Därefter kan du skapa egna inloggningsuppgifter.
Du kan också enkelt få svar på dina frågor via chatten som finns på vår webbplats. Chatten är öppen måndag till fredag kl. 8–22 och under helger kl. 10–18. Under midsommaren 20–21.6 är chatten stängd. Du hittar chattjänsten nere till höger i webbläsarens fönster genom att godkänna webbplatsens cookies.
Kundtjänst må-to kl. 9-15
Stormossens kundtjänst svarar på e-post (info@stormossen.fi) och telefonsamtal (010 320 6700) måndagar till torsdagar kl. 9-15. Fram till midsommar är kundbetjäning på plats på Stormossen kontor möjlig från måndag till torsdag kl. 10-15. På fredagar endast med tidsbokning.
Under tiden 23.6-4.8 är kundbetjäning på plats på Stormossens kontor endast möjlig med tidsbokning.
Fakturering och logistik må-fre kl. 9-15
Fakturering och logistik betjänar som vanligt via e-post och telefon på vardagar kl. 9–15. Kontorets tidsbokningspraxis under tiden 23.6-4.8 gäller även kunder med faktureringsärenden.
Så här når du oss enklast:
Logistik: logistik@stormossen.fi / 010 320 7676
Fakturering: fakturering@stormossen.fi / 010 320 7610