En tiedä asiakasnumeroani. Mitä teen?

Lähetä sähköpostia osoitteeseen info@stormossen.fi tai soita numeroon 010 320 7600 ma & pe klo 9-15, ti-to klo 10-14. Voit myös kysyä asiakasnumeroa vieraillessasi hyötykäyttöasemalla.

Kenellä on oikeus asiakaskorttiin?

Asiakaskortin saavat kaikki alueemme kotitaloudet, eivät pelkästään omakotitalojen asukkaat. Lisää tietoa asiakaskortista löydät tämän linkin kautta.

Kuinka puhtaita muovipakkausten tulee olla?

Muovipakkausten tulee olla kuivia ja puhtaita. Likaiset ja pahanhajuiset pakkaukset lajitellaan poltettavaan jätteeseen. Muovipakkaukset huuhdellaan kylmällä vedellä ja annetaan kuivua. Jos puhdistamiseen tarvitaan lämmintä vettä ja tiskiainetta on ympäristön kannalta parempi laittaa pakkaus poltettavaan jätteeseen. Jos muovipakkauksia pystyy säilyttämään pari viikkoa sisätiloissa ilman että niistä koituu hajuhaittoja, ne ovat tarpeeksi puhtaita.

Kuka käyttää kaasua?

Kuka tahansa, jolla on kaasukäyttöinen ajoneuvo! Vaasan kaupungin kaksitoista linja-autoa tankataan meillä, kuten myös Stormossenin omat ajoneuvot, mm. kuorma- ja pakettiauto. Muutama jätteenkuljetusautokin kulkee nykyään kaasulla. Tankkausasema on lisäksi yhä useamman yksityisautoilijan käytössä.

Miksi kaikkia jätteitä ei vain voisi kerätä samaan pussiin?

Pyrimme mahdollisimman korkeaan hyötykäyttöasteeseen. Lajittelemalla jätteet syntypaikalla, meidän on helpompaa kierrättää jätteet raaka-aineena uusia tuotteita varten. Materiaalikierrätys on ympäristön kannalta tärkeämpää kuin energiahyödynnys.

Miksi munankuoret lajitellaan poltettavaan jätteeseen?

Stormossen on päättänyt suositella munankuorten lajittelemista poltettavaan jätteeseen biojätteen sijaan siitä syystä, että biojätteen käsittelylaitoksella munankuoret aiheuttavat tukkeumia, jotka johtavat huoltotoimenpiteisiin. Välttääksemme pidempiä huoltokatkoja ja taataksemme biokaasun jatkuvan tarjonnan toivomme munankuoret lajiteltavan poltettavaan jätteeseen.

Minulla ei ole asiakaskorttia, mutta voinko silti tuoda jätettä hyötykäyttöasemalle?

Tarvitset asiakaskortin aina vieraillessasi hyötykäyttöasemalla. Jos sinulla ei ole korttia, voit täyttää
tilauslomakkeen kotisivuillamme. Mikäli asialla on kiire, saat kortin myös hyötykäyttöasemalta.

Pystyäksesi lataamaan asiakaskorttisi sovelluksena älypuhelimeesi, tarvitset asiakaskortin numeron. Jos rekisteröinti sovellukseen ei suju tai jos haluat tarkistaa asiakaskorttisi numeron, ole yhteydessä osoitteeseen info@stormossen.fi tai soita Stormossenin toimistoon 010 320 7600 ma & pe klo 9-15, ti-to klo 10-14.

Missä sijaitsevat muovipakkausten keräyspisteet?

Stormossenin alueella on kahdeksan keräyspistettä: Prisma, Citymarket Kivihaka, Lidl Melaniemi, S-market Gerby, S-market Vöyri, S-market Isokyrö, S-market Maalahti ja Sepänkylän nuorisoseurantalo. Lisäksi kaikki hyötykäyttöasemamme ottavat vastaan muovipakkauksia ilmaiseksi.

Mistä löydän hyötykäyttöasemien aukioloajat?
Mistä löydän Mikromossenin pysähdyspaikat ja aikataulun?
Mistä saan asiakaskortin?

Voit täyttää asiakaskortin tilauslomakkeen kotisivuillamme, jolloin kortti lähetetään sinulle postissa. Voit saada asiakaskortin myös hyötykäyttöasemaltamme.

Pystyäksesi lataamaan asiakaskorttisi sovelluksena älypuhelimeesi, tarvitset asiakaskortin numeron. Jos rekisteröinti sovellukseen ei suju tai jos haluat tarkistaa asiakaskorttisi numeron, ole yhteydessä osoitteeseen info@stormossen.fi tai soita Stormossenin toimistoon 010 320 7600 ma & pe klo 9-15, ti-to klo 10-14.

Miten lamput oikein lajitellaan?

Lamput lajitellaan hieman eri paikkoihin riippuen lampun laadusta. Perinteiset hehkulamput sekä halogeenilamput saa laittaa poltettavaan jätteeseen. Autojen ajovalojen polttimot ovat myös poltettavaa jätettä. Kaikki muut lamput tulee palauttaa joko hyötykäyttöasemalle tai muuhun lamppujen keräyspisteeseen.

LED-lamput ovat sähkö- ja elektroniikkaromua kuten myöskin kaikki valoköynnökset, kyntteliköt ja muut valaisimet, joihin tarvitaan sähköä tai paristoja. Energiansäästölamput ja loisteputket taas kuuluvat vaaralliseen jätteeseen sisältämänsä elohopean vuoksi.

Energiansäästö- ja led-lamput sekä alle 25 senttimetriä pitkät loisteputkilamput voi myös palauttaa maksutta ja ilman uuden tuotteen ostovelvoitetta myymälöihin, joiden valikoimiin lamput sisältyvät:

  • vähintään 1000 m2 kokoiseen sähkö ja elektroniikkatavaraa myyvään päivittäistavarakauppaan
  • vähintään 200 m2 kokoiseen sähkö- ja elektroniikkatavaraa myyvään erikoiskauppaan