Du kan när som helst utföra ärenden som gäller din bostads avfallshantering via Stormossens och Vasa regionens avfallsnämnds gemensamma e-tjänst. För att logga in för första gången behöver du kundnummer och fakturanummer, som finns på Stormossens faktura. Därefter kan du skapa egna inloggningsuppgifter.
De här ärendena kan du sköta via e-tjänsten:
- Göra en komposteringsanmälan
- Kontrollera eller uppdatera faktureringsadress och kontaktuppgifter
- Kontrollera fakturornas belopp och förfallodagar
- Kontrollera kommande tömningsdatum för avfallskärlen
- Ändra tömningsintervall för avfallskärlen eller beställa en extra tömning
- Göra avbrott i tömningarna för en bestämd tid
- Ge feedback eller skicka oss en kontaktförfrågan
Kanske du också är intresserad av de här?

Avfallshantering i egnahemshus
Här hittar du all information om avfallshanteringen i egnahemshus och småhus.
Egnahemshus och småhus
Kostnader för avfallshantering
Här finns de vanligaste kostnaderna för avfallshanteringen i egnahemshus och småhus.
Avfallskostnader
Meddela Stormossen om du flyttar
Kom ihåg att meddela Stormossen om du ska flytta, så att också avfallshanteringen justeras.
Guide för flyttning